dijous, 19 de gener de 2012

ENTREGA FINAL DE "PROCESSOS DE LA CREACIÓ ARTÍSTICA" (Apartat de Pintura)

(1) FITXA COMPLETA: Méndez Benítez, Sílvia. / NIUB 14928885 / "Processos de la Creació Artística" / Grup: B1 / Professor: Joan Descarga
(2) VISTA GENERAL: Fotografies de vista general del mural, que correspon a la imatge pintada a la paret que hi ha a l'esquerra de l'espai (el meu estudi de creació). La imatge situada a la dreta de l'esmentat mural, correspon a una fusta (que originalment es feia servir per posar sota del matalàs del llit) pintada amb acrílic, que m'ha servit de model.
(3) MAKING-OFF: Imatges relatives al procés de treball: Primer vaig situar la imatge a l'espai en un lloc que m'agradés, vaig resseguir el contorn de la fusta que hem serviria de model per mantenir les proporcions més ràpid i fàcilment, deixant-me algunes marques de referència. Després, vaig fer la còpia del model directament amb el pinzell i pintura tènue. És molt complicat realitzar una còpia amb un format tant gran: per poder controlar millor aquest aspecte, hem va resultar imprescindible retrocedir tots el metres que hem fora possible (donades les dimensions de les que disposo al meu estudi) per tenir una millor perspectiva de valoració.
(4) ZOOM: Vista detallada d'alguns fragment de la pintura. En un format tant gran les taques que conformen l'obra no tenen res a veure vistes de aprop o de lluny.
(5) PROPORCIONS/TAMANY/MIDES: Aquestes imatges faciliten l'entesa del tamany de la pintura de manera gràfica. Les mides de l'obra són: 215 cm d'altura, per 81 cm d'amplada.
(6) PAINTING: Aquesta imatge exemplifica el procés d'execució de la pintura.
(7) TINA MODOTTI: No era la meva intenció de fer una còpia exacte del model. Com que no m'agradava com evolucionava el resultat, vaig fer servir una retrat del cèlebre fotògraf Edward Weston (Tina Modotti és la retratada) que hem va ajudar a buscar un estil amb el que donar una intenció a la pintura, o buscar una direcció.
(8) TAQUES: Vaig fer servir la pròpia paret per veure si els tons eren coherents. Un cop acabat, m'agrada així, tal i com està: quan miro la pintura, les senyals, les marques, taques, accidents... recordo tot el procés de treball, el revisc de cap a peus.
(9) ESTRIS EMPRATS/TÈCNICA: He fet servir pinzells i pintura de pintar parets (de pintor convencional de parets). Aquestes pintures tenen uns colors de sortida molt tènues. En general, he treballat bé amb la gamma que he escollit a la botiga de pintures, que correspon a la gamma estàndard d'aplicació domèstica, però he aconseguit un blau intens (tipus ultramar), ja que hem feia falta un tò contundent per acabar de lligar. He comprat un pot de pintura negra, però al final no l'he fet servir. També he comprat un rodet de pintar parets de mida mitjana, ja que quan he pintat amb acrílic de belles arts abans m'avia agradat molt l'experiència, però al final, m'ho he passat tant bé amb les enormes brotxes que no me'n he encordat del rodet.
(10) CONCLUSIÓ FINAL: Mai havia pintat en una paret, ni en una mida tant gran, i feia molt que ho volia provar. M'ho he passat molt bé, l'execussió ha sigut molt ràpida. La major dificultat, quan ho he passat pitjor, ha sigut alhora de donar els últims retocs, i al final, a aquesta tasca és el que m'ha consumit més temps. Volia uns colors treballats, elegants. L'execussió dels ulls i la boca, m'han costat, ja que volia un traç i/o aparença original/no convencional. Després de moltes proves, els he realitzat amb els dits, creant un traça desdibuixat, des-classificat i contextualitzat amb la resta de la compocició. Dins d'aquestes decisions finals, tambè he optat per un traç no gaire marcat i més subtil, així com l'ultilització de la tècnica del "pinzell sec" per modelar el color i fer-lo més complexe. Estic molt contenta amb el resultat.

2 comentaris:

Africa.T.M ha dit...

Hola Guapa!
Me mola mucho la entrada que has subido, explicas muchas cosas que me parecen interesantes sobre todo para la gente que no sabe como las personas que pintan se dejan la vida en hacer cuadros tan grandes, fáciles no son puesto que coordinar las dimensiones y los cálculos mentales ya sea que trabajas con copias o ya sea que tienes que pintar a partir de una foto diminuta.
Lo bueno de estos cuadros tan grandes es que te permiten "fliparte" y además son bastante rápidos de elaborar si lo que no pretendes es que sea realista...

Me mola mucho tia!Ya te dije que quería ver cosas así! que yo sé que tu sabeeeeeeeeeesssssss y la gente lo tiene que ver!!
Cuidate mucho wapi! y suerte con los trabajos, que imagino que estas en época de entragas!

Laia tarruella cañas ha dit...

wooooooooouuuuuu vaya reportaje jajaja esto es pa intura no?? arts del mur nenaaaaaaaaaaaa que tens!!! EO PERO NO PONGAS TU NIUB EN PUBLICO TIAAAA!!!